berg beklimmen

Voorkom gewrichtspijn door intensief sporten

Je gaat regelmatig naar de sportschool omdat je goed voor je lichaam wilt zorgen, maar kan de volgende ochtend je bed haast niet uitkomen van de gewrichtspijn. Dit belemmert niet alleen je sportritme, maar ook je dagelijks leven. Dus wat doe je er aan?

Stijf van de gewrichtspijn

Klachten met betrekking tot gewrichtspijn kunnen talloze oorzaken hebben. Wanneer je regelmatig je lichaam zwaar belast, zoals tijdens krachttraining in de sportschool, kan dit zich uiten in gewrichtsklachten in de knieën of armen. Maar óók bij overmatig computergebruik kunnen gewrichtsproblemen ontstaan, voornamelijk in de hand of pols. Deze gewrichtspijnen gaan vaak samen met spierpijn.

Soepel en in balans

Als je veel van je lichaam vraagt, is het wel zo eerlijk om ook terug te geven. Neem genoeg rust tussendoor en geef je lichaam de kans te herstellen, vooral wanneer je aan een nieuwe workout-routine begint. Belast niet dagelijks dezelfde gewrichten en spieren, voor zo ver dat mogelijk is. Zorg daarnaast voor voedingstoffen die de spieren en gewrichten ondersteunen met effectief herstel en versterking.

Ondersteunende voedingsstoffen

Een gebalanceerd voedingspatroon is essentieel voor een gezond lichaam, maar niet alle belangrijke voedingstoffen zitten voldoende in ons voedsel. Mangoselekt uit mangosteen, organische zwavel uit zeewater en glucosamine van de groenlipmossel zijn uitstekend te gebruiken in de strijd tegen gewrichtspijn. Deze natuurlijke ingrediënten kom je in het dagelijks leven zelden tegen, maar zijn verwerkt in het voedingssupplement ‘IQ Souplesse’ om hun helende werking.

Probeer IQ Souplesse uit en ervaar zelf het helende effect van de natuurlijke ingrediënten. Zo wordt sporten weer leuk!

Gerelateerde artikelen

De waardering van slimmer-gezond.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.2/10 gebaseerd op 42 reviews.