Haal het beste uit je dag!

Pijn in de gewrichten is een veelvoorkomend probleem op latere leeftijd die vooral optreed na intensieve beweging, zoals in de sportschool. Maar ook zonder intensieve beweging kan gewrichtspijn een chronisch probleem worden die het leven drastisch kan beïnvloeden. Wat doe je aan deze pijn en hoe kun je het in het vervolg voorkomen?

Hoe ouder het lichaam, hoe kwetsbaarder het wordt. Botten worden brozer waardoor gewrichtspijn vaker voorkomt en de botten sneller beschadigen. Dit is de reden dat senioren veel sneller iets breken wanneer zij bijvoorbeeld een val van de fiets maken, in tegenstelling tot de over het algemeen veel sterkere botten van volwassenen.

De essentiële vitamines

Als je aan sterke botten denkt, denk je waarschijnlijk óók aan calcium. Calcium zorgt voor sterke botten, maar het lichaam kan niks met calcium zonder dat het ook vitamine D en vitamine K binnenkrijgt. Deze vitamines zijn onder andere te vinden in yoghurt, vette vis en groene bladgroenten. Door de combinatie van calcium en deze twee vitamines bouw je een goede basis voor sterke botten voor nu en later.

Sterke botten zonder gewrichtspijn

Afgezien van de essentiële voedingsstoffen zoals calcium en vitamine D en K, zijn Mangoselekt, organische zwavel en glucosamine ideale voedingsstoffen om gewrichtspijn en ontstekingen in de botten tegen te gaan. Deze natuurlijke ingrediënten kom je in het dagelijks leven zelden tegen, maar zijn verwerkt in het voedingssupplement ‘IQ Souplesse’ om hun helende werking.

Probeer IQ Souplesse uit en ervaar het positieve effect op het lichaam. Zo blijft bewegen leuk!

Gerelateerde artikelen

De waardering van slimmer-gezond.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.2/10 gebaseerd op 42 reviews.